Oppimisen mahdollistaminen
Strateginen ja pedagoginen johtajuus
Tavoitteena oppimisen mahdollistaminen
Pedagogisten toimintamallien käyttöönotto ja mallinnus
Työelämäyhteistyö
Voimaa yhteistyöstä ja työelämäverkostoista
Opetussuunnitelmatyö ja osaamisperusteisuus
Opettajan työn suunnittelu
Opettajan osaamisen kehittäminen
Uudistuva opettajuus
Ohjaajuutta
Yhteisöllisyyttä ja yhteistyötä
Opiskelijakeskeinen pedagogiikka
Elävä HOPS
Ohjaus ja arviointi
Opiskelijan voimaantuminen
Opiskelija omassa oppimisverkostossaan
Yhteisöllisyys ja jakamisen kulttuuri verkostoissa
Työryhmien kokoonpanot
Hyödyllisiä linkkejä
Yksilölliset polut
Opiskelijakeskeinen pedagogiikka
Elävä HOPS
Opiskelijan voimaantuminen
Opiskelija omassa oppimisverkostossaan
Yhteisöllisyys ja jakamisen kulttuuri verkostoissa
Lomakkeita
Yksilölliset opintopolut
Oppimisympäristöt
Mikä tekee yksilöllisen opintopolun?
SWOT
Osaamisperusteinen opetus
Lähtökohtia uudistuvalle opettajan työn suunnittelulle
Opettajan työn suunnittelu
Pedagoginen näkökulma
Didaktinen näkökulma
Opiskelijan yksilöllisen opintopolun mahdollistuminen ja toteutuminen
Uudistuvan toimintamallin käyttöönoton edellytyksiä
Arviointi-työkalu
Yksilöllisen opintopolun varmistaminen
Pedagoginen johtaminen
Suunnittelukaavake
Muutosohjaus
Toimintamallien kuvaukset
Keikkailu
Learning by doing
Työvaltainen nopea polku
Työvaltainen hidas, tuettu polku
Pedasos
aOppijat
Esimerkkejä
Pedagogisten toimintamallien käyttöönotto ja mallinnus
Tulevaisuus
Rakenteelliset ratkaisut
Nuorisotakuulla vaikuttavuutta
Suomalaisen koulutusjärjestelmän muutostarpeita
Lähteet, linkit ja vinkit
Työvaltaisuus
Pedagogiset valinnat
Toimintamallien kuvaukset
Työvaltainen opiskelu oppilaitoksessa
Learning by Doing PKKY
Pintakilta
Flexible - Joustavaa pedagogiikkaa
Kulttuurin ammattipajat
TOY - työssäoppiminen yrittäjänä
Työvaltainen opiskelu työpaikalla
InnoMerkkarit
Vastuuta ottamalla opit
Sitä saa mitä tilaa
Tavastian TOP-laaja ryhmämalli
2+1 -malli
Kauppa opiskelijan työsalina
Duunissa tutkinto
Työpaja-yhteistyö
Ammattitaitoa täydentävät tutkinnon osat
Yrittäjyys ja innovaatiot
Innovaatioita pedagogiikkaan
Opiskelijoiden osaamista yrityksiin
Yhdessä oppiminen
Voimaa yhteistyöstä ja verkostoista
Monimuotoiset ja monialaiset oppimisympäristöt
FINPEC harjoitusyritys
Käytännön KV
Yrittäjyyttä toiminnallisesti
Yrittäjyyskasvatus ja opettaja
TOY - Tyossäoppiminen yrittäjänä
NY vuosi yrittäjänä ja 24h -leirit
Työelämälähtöisten ja opiskelijakeskeisten oppimisympäristöjen suunnittelu
Toimintamallin edut
Lähteet
Case Myllytulli
Sosiaalinen media oppimisen tukena
Fyysinen oppimisympäristö
Virtuaalitila täydentämään fyysistä oppimisympäristöä
Lähteet
Linkit
Rikastettu oppiminen
Simulaattorit opetuksessa
Miksi? Mitä etuja?
Ohjaus
Arviointi
Resurssit
Tulevaisuus
Käytännön kokemuksia
Lähteet
Virtuaalimaailmat
Miksi? Mitä etuja?
Avatar
Etäoppimisen teknologia
Ohjaus ja arviointi
Oppimisprosessin suunnittelu
Riskit ja haasteet
Tulevaisuus
Lähteet
Oppimispelit
Simulaatiot ja edutainment
Mobiilipelit
Oppimispelit opetuksessa
Valintaa tehdessä
Miksi? Mitä etuja?
Ohjaus ja arviointi
Resurssit
Tulevaisuus
Käytännön kokemuksia
Lähteet
Lisätty todellisuus
Miksi? Mitä etuja?
Ohjaus
Arviointi
Resurssit
Tulevaisuus
Käytännön kokemuksia
Lähteet
Mobiilioppiminen
Mobiilioppimisen määritelmä
Mobiilioppimisen sykli
Mobiilioppiminen ammatillisessa kontekstissa
Toimintaympäristö
Oppilaitoksen laiteympäristö kohtaa mobiiliteknologian
Mobiililaitteiden hallinta ja ylläpito eri ympäristöissä
Langaton verkko
Avoimia kysymyksiä
Lupa-asiat
Laitteiden lainaaminen
Kuvausluvat
Materiaalin julkaisu ja jakaminen
Mallipohjia
Mobiilioppimisen soveltaminen käytäntöön
Verkkoympäristöt ja sosiaalinen media
Ääni, kuva ja video oppimisen rikastajina
Voiko tekemällä ja pelaamalla oppia?
Mobiiliohjaus
Miten
Miksi
Haasteita
Onnistumisen reseptit pähkinänkuoressa
Yhteenveto
Opiskelijakeskeinen pedagogiikka
Elävä HOPS
Opiskelijan voimaantuminen
Opiskelija omassa oppimisverkostossaan
Yhteisöllisyys ja jakamisen kulttuuri verkostoissa
Lomakkeita
Yksilölliset opintopolut
Oppimisympäristöt
Mikä tekee yksilöllisen opintopolun?
SWOT
Osaamisperusteinen opetus
Lähtökohtia uudistuvalle opettajan työn suunnittelulle
Opettajan työn suunnittelu
Pedagoginen näkökulma
Didaktinen näkökulma
Opiskelijan yksilöllisen opintopolun mahdollistuminen ja toteutuminen
Uudistuvan toimintamallin käyttöönoton edellytyksiä
Arviointi-työkalu
Yksilöllisen opintopolun varmistaminen
Pedagoginen johtaminen
Suunnittelukaavake
Muutosohjaus
Toimintamallien kuvaukset
Keikkailu
Learning by doing
Työvaltainen nopea polku
Työvaltainen hidas, tuettu polku
Pedasos
aOppijat
Esimerkkejä
Pedagogisten toimintamallien käyttöönotto ja mallinnus
Tulevaisuus
Rakenteelliset ratkaisut
Nuorisotakuulla vaikuttavuutta
Suomalaisen koulutusjärjestelmän muutostarpeita
Lähteet, linkit ja vinkit
Työvaltainen hidas, tuettu polku
Laajennetun työssäoppimisen hidas, tuettu yksilöllinen polku
Laajennetun työssäoppimisen hidas, tuettu polku
from
sirpapursiainen
Prosessikuvaus
Prosessikuvaus laajennetun työssäoppimisen hidas, tuettu yksilöllinen polku
from
sirpapursiainen
Edut ja haasteet eri toimijoiden näkökulmista
Laajennettu työssäoppiminen hidas, tuettu polku swot
from
sirpapursiainen
Takaisin ylös